10 محصول برای کاشت در شرایط کم آبی و خشکسالی

10 محصول مقاوم به خشکی برای کاشت در شرایط کم آبی

این میوه‌ها و سبزیجات حتی در گرم ترین شرایط نیز رشد می‌کنند. کمبود آب یک نگرانی فزاینده است. کمبود آب ناشی از خشکسالی‌های طولانی و مکرر به طور فزاینده‌ای بر دنیای غذا و کشاورزی حاکم است. هزینه خواربارفروشی‌ها را بالا برده و بر بازدهی محصول کشاورزان تاثیر گذاشته است. به گفته دانشمندان ناسا، دو دهه گذشته یکی از خشک ترین شرایط ثبت شده بوده است. و داده‌های اخیر دولت فدرال نشان می‌دهد که بیش از نیمی از تمام ایالت‌های امریکا از خشکسالی متوسط ​​یا بدتر از آن رنج می‌برند.

برای باغبانان مشتاق، به ویژه در غرب، بحران جاری آب زمان خوبی است تا تجدید نظر کنند که کدام محصولات را در زمین قرار دهند. برخی از گیاهان مانند برنج، بادام و مرکبات وجود دارند که برای رشد به مقدار زیادی آب نیاز دارند.

برخی دیگر که به عنوان محصولات مقاوم به خشکی طبقه بندی می‌شوند، نیاز بسیار کمی دارند. بنابراین، اگر کمبود آب دارید، نیازی نیست اجازه دهید که مانع رشد شما شود. تعدادی از محصولات زراعی وجود دارد که می‌توانید آنها را بکارید که به حداقل ورودی آب نیاز دارند. در راهنمای ما که انواع گزینه‌های کاشت را ارائه می‌کند، عمیق شوید.

انجیر

انجیر

درختان انجیر باید در محلی کاشته شوند که هفت تا هشت ساعت آفتاب کامل داشته باشد. همچنین این گیاه به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد که pH آن بین 6 تا 6.5 باشد. خاک شنی بر محلول‌های لومی یا رسی ترجیح داده می‌شود.

درختان خود را در اواخر پاییز تا اوایل بهار بکارید. درختان انجیر علاوه بر نور کامل خورشید، فضای زیادی را نیز می‌خواهند. اگر بیش از یک درخت می‌کارید، مطمئن شوید که بین آنها 15 تا 20 فوت است. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای بین ۱ تا ۱ و نیم اینچ آب برای انجیر خود تهیه کنید – چه از طریق بارندگی و چه از طریق آبیاری. اگر شاخ و برگ آن شروع به زرد شدن کند یا برگ‌هایش بیفتد، متوجه می‌شوید که آیا باید آبیاری شود.

شانس بقای یک درخت جدید را با کاشت آن افزایش دهید تا ریشه‌های آن دو تا چهار اینچ عمیق‌تر از آن چیزی باشد که در ظرف آغازین درخت بود. درختان انجیر کاشته شده در زمین ممکن است 8 تا 10 سال پس از کاشت قبل از شروع تولید میوه طول بکشد. انجیر معمولی، آلما، بوقلمون قهوه‌ای یا Black Mission همه گزینه‌های محبوب هستند.

مناطق سختی: 8-11

انگور

انگور

هنگامی که انگور برای ایجاد سیستم‌های ریشه‌ای طولانی و عمیق رشد کرد، می‌تواند برای مدت طولانی بدون آب دوام بیاورد. آنها باید در محلی کاشته شوند که هر روز شش تا هشت ساعت آفتاب داشته باشد. انگور خاک با زهکشی خوب، شنی و لومی را ترجیح می‌دهد. از کاشت در نزدیکی مناطقی که پس از بارندگی آب جمع آوری می‌شود خودداری کنید، زیرا این گیاهان شرایط مرطوب را به خوبی تحمل نمی‌کنند.

در صورت عدم بارندگی، هر هفت تا 10 روز یکبار خاک پایه هر درخت انگور را اشباع کنید. اگر برگها پژمرده و میوه کوچک، سفت و خشک است، تاکهای شما به آب بیشتری نیاز دارند. اگر برگ‌های انگورتان زرد شده است یا نوک برگ‌ها قهوه‌ای می‌شود، این بدان معناست که آن را بیش از حد آبیاری کرده‌اید. به طور متوسط، دو تا سه سال طول می‌کشد تا محصول شما شروع به باردهی کند.

بهترین دمنوش برای نوشیدن در تابستان
مطالعه مقاله

مناطق سختی: 7-10

گوجی بری

گوجی بری

هنوز هم می‌توانید یک خوراک فوق‌العاده با نیاز آبی محدود بکارید. یک نقطه با آفتاب تمام روز را انتخاب کنید. گوجی بری می‌تواند انواع مختلفی از خاک را تحمل کند، اما محیطی را ترجیح می‌دهند که زهکشی خوبی داشته باشد و pH آن بین 6.5 تا 7.0 باشد.

اگر بیش از یک گیاه دارید، باید بین ردیف‌ها بین سه تا پنج فوت و بین ردیف‌ها حداقل شش تا هشت فوت فاصله داشته باشید. این برای فراهم کردن فضایی برای سیستم ریشه آنها است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هر چه خاک شما شن و ماسه‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که به آبیاری نیاز داشته باشد. با این حال، یک قانون کلی خوب، مصرف تقریباً یک اینچ آب در هفته است.

از آنجایی که گوجی عضوی از خانواده شب بو است، پس از سال اول نیز باید هرس شود. اگر از بذر رشد می‌کنند، آنها را حدود شش تا هشت هفته قبل از آخرین یخبندان در داخل خانه بکارید. اگر درخت یا درختچه را انتخاب می‌کنید، در اوایل بهار بکارید.

گیاهان گوجی زمانی که گیاهان دو ساله شوند شروع به تولید میوه خواهند کرد. حداکثر تولید تا سه تا پنج سال پس از کاشت حاصل نخواهد شد. شما می‌توانید آنها را 35 روز پس از شکوفه کامل برداشت کنید. دو گونه محبوب در دسترس برای همه پرورش دهندگان Crimson Star و Phoenix Tears هستند.

مناطق سختی: 5-9

سبزی خردل

سبزی خردل

خردل فرفری، اسفناج خردل، خردل هندی یا خردل برگ نیز شناخته می‌شود، سبزی خردل به دلیل طعم فلفلی خود که مانند تربچه گاز می‌گیرد، شناخته می‌شود. سبزی خردل خود را در خاک لومی، غنی و دارای زهکشی خوب با pH 6.5 تا 6.8 بکارید. همچنین آنها در مکانی که آفتاب کامل یا نیمه سایه دارد بهترین عملکرد را دارند. سبزی خردل هر هفته به یک تا دو اینچ آب نیاز دارد. اگر از بذر رشد می‌دهید، می‌توانید آنها را سه هفته قبل از آخرین تاریخ سرمازدگی خود در فضای باز شروع کنید.

Tendergreen یا Southern Giant Curled هر دو گونه‌هایی هستند که نیاز به آب کمی دارند. به طور متوسط ​​بین 35 تا 70 روز طول می‌کشد تا سبزی خردل آماده برداشت شود. می‌توانید برگ‌های بیرونی را ببرید و مرکز را در جای خود بگذارید تا به رشد خود ادامه دهید و سبزی بیشتری تولید کنید. یا می‌توانید گیاه را به روش «برش و دوباره بیا» درمان کنید، همه برگ‌ها را تا سه تا چهار اینچ از زمین برش دهید و درخت را بگذارید تا دوباره رشد کند.

منطقه سختی: 6-11

بامیه

بامیه

به عنوان یک غذای اصلی در بسیاری از غذاهای جنوبی، ممکن است تعجب آور نباشد که بامیه بتواند در برابر گرما مقاومت کند و بدون مقدار زیادی آب درست شود. برای واریته‌هایی که نسبت به خشکی تحمل بیشتری دارند، رنگ قرمز هیرلوم، ساحل طلایی یا نارنجی جینگ را پیشنهاد می‌کنیم.

بامیه زمانی بهترین رشد را دارد که در مکانی با آفتاب کامل کاشته شود. آن را در خاک شنی و با زهکشی خوب که دارای مواد آلی بالایی است بکارید. هفته‌ای یک بار به ازای هر فوت مربع یک اینچ آب بدهید. برای بهبود فرآیند جوانه زنی، بذرها را به آرامی با کاغذ سنباده بخراشید و تا 24 ساعت قبل در آب خیس کنید. می‌توانید دانه‌های خود را با فاصله 9 تا 12 اینچ بین آنها بکارید تا ریشه نهال در هم نپیچد. به طور متوسط ​​این سبزی ظرف 60 روز پس از کاشت قابل برداشت است.

کاغذ موز می‌تواند به مبارزه با یک آفت رایج سیب زمینی کمک کند
مطالعه مقاله

برای بهترین محصول، بامیه را در بهار دو تا سه هفته پس از رفع خطر سرمازدگی بکارید. برای یک محصول پاییزی خوب، حداقل سه ماه قبل از اولین یخبندان پاییزی بکارید.

مناطق سختی: 6-11

خرمالو

خرمالو

در نگاه اول، ممکن است خرمالو را با گوجه فرنگی نارنجی اشتباه بگیرید، اما این میوه به دلیل بافت ابریشمی و طعم شیرین و تندش ارزشمند است. خرمالو می‌تواند طیف وسیعی از انواع خاک را تحمل کند، اما خاک لومی با زهکشی خوب و خنثی یا کمی اسیدی با pH 6.0 تا 7.5 بهترین است.

برای بهترین نتیجه و به حداقل رساندن نیاز فوری به آب، کاشت درخت روی نهال یا بذر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر درختی را می‌کارید، صبر کنید تا خاک به راحتی کار شود، زیرا باید سوراخی به عمق ریشه و سه برابر عرض آن حفر کنید تا سیستم ریشه آن را در خود جای دهد.

یک نقطه با آفتاب کامل را انتخاب کنید. اگر محیطی از مالچ باقی بگذارید که چند اینچ در اطراف تنه درخت کشیده شود، به جلوگیری از تجمع رطوبت کمک می‌کند. در طول فصل رشد، هر هفته یک اینچ آب به درخت خود بدهید. میوه دهی درختان بسته به تنوع بین دو تا 10 سال طول می‌کشد. خرمالوهای اورکا، سایجو یا تگزاس همگی گزینه‌های مناسبی برای تحمل خشکی هستند.

مناطق سختی: 5-11

پیتایا

پیتایا که با نام میوه اژدها نیز شناخته می‌شود، میوه گونه‌های کاکتوس بومی قاره آمریکا است. این آن را به گزینه‌ای جذاب و خوشمزه تبدیل می‌کند.

این محصول گرمسیری باید در محلی با خاک زهکشی خوب و نور کامل خورشید کاشته شود. سطح pH ایده آل برای خاک آن بین 6.0 تا 7.0 است. حدود یک اینچ آب در هر فوت مربع یا شش اینچ اول خاک را تامین کنید. یک قانون خوب این است که این کار را یک بار در هفته یا زمانی که دو اینچ اول خاک کاملاً خشک شده است انجام دهید. مالچ پاشی در اطراف پایه گیاه می‌تواند به خاک کمک کند رطوبت خود را حفظ کند.

می توانید پیتایا را با بذر، قلمه یا با خرید آن به عنوان گیاه پرورش دهید. پیتایا در آب و هوای سرد رشد نمی‌کند، بنابراین مطمئن شوید که دمای آن در تمام سال بالای 40 درجه فارنهایت باشد. دمای مطلوب 65-80 درجه فارنهایت است. اگر از یک دانه رشد کند، تا هفت سال طول می‌کشد تا میوه دهد. اگر به عنوان یک گیاه جوان کاشته شود، معمولاً دو سال طول می‌کشد. هنگامی که پوسته‌های پوست بیرونی شروع به پژمرده شدن می‌کنند، میوه شما آماده است. هر میوه را از ساقه تا برداشت بچرخانید.

مناطق سختی: 10-12

لوبیا پلو

آیا می‌دانستید که لوبیا پلو دو تا سه برابر بیشتر از لوبیا بوته‌ای در همان مقدار فضا محصول تولید می‌کند؟ آنها به آب باقیمانده موجود در خاک متکی هستند. همچنین آنها محلی با آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهند که سطح pH آن 6.0 تا 6.5 باشد.

برای انواع مقاوم به خشکی، مار زنگی یا پریچر باقالی را انتخاب کنید. Willow Leaf، Louisiana Purple Pod، Worchester Indian Red، Ruth Bible و Garden of Eden Romano همگی گزینه‌های عالی هستند.

کود مناسب برای سیب زمینی
مطالعه مقاله

پس از کاشت، صبر کنید تا دمای خاک به بالای 60 درجه فارنهایت برسد. این ممکن است در اوایل آوریل در مناطق آب و هوایی جنوبی و تا اواخر ژوئن در مناطق سردتر شمالی رخ دهد.

وقتی زمان کاشت فرا رسید، اطمینان حاصل کنید که بین هر دانه سه اینچ فاصله وجود دارد. این سبزی به ازای هر فوت مربع هفته‌ای یک اینچ آب نیاز دارد. و حدود 65 تا 75 روز طول می‌کشد تا گیاه بالغ شود.

مناطق سختی: 3-11

ریواس

ریواس به دلیل سیستم ریشه‌ای فیبری خود به خشکی مقاوم است، اما در مقابل سرما نیز مقاوم است! در خاکی با سطح pH از 5.0 تا 6.8 رشد می‌کند. هنگام کاشت، منطقه‌ای را پیدا کنید که دارای آفتاب کامل با زهکشی خوب باشد. بسیاری از باغبانان نیز آنها را در بسترهای مرتفع می‌کارند.

ویکتوریا، مک‌دونالد یا ولنتاین گزینه‌های محبوبی هستند. ریواس به طور معمول از طوقه‌هایی که شبیه ریشه ریشه هستند رشد می‌کند. می‌توانید این محصولات را از نهالستان یا شرکت بذر محلی خود خریداری کنید. تاج‌ها را می‌توان در پاییز یا بهار کاشت. اما اگر می‌خواهید با بذر شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم هشت تا 10 هفته قبل از پایان بهار یا آخرین یخبندان، از داخل خانه شروع کنید.

هنگام کاشت، هر طوقه را به صورت عمودی در سوراخ کاشت قرار دهید و جوانه‌ها را یک تا دو اینچ زیر سطح خاک قرار دهید. گیاهان را حدود سه فوت از هم فاصله دهید. پس از کاشت، آبیاری کنید تا چهار اینچ بالای خاک خیس شود. هر هفت تا 10 روز یکبار باید آبیاری شود.

پس از کاشت، بهتر است قبل از برداشت هر ساقه، دو فصل رشد صبر کنید. دوره دو ساله استقرار به گیاهان اجازه می‌دهد تا قوی و مولد شوند. در سال سوم، ریواس را می‌توان در یک دوره چهار هفته‌ای برداشت کرد. و در هفته‌های بعد می‌توان ساقه‌ها را به مدت هشت تا 10 هفته برداشت کرد.

مناطق سختی: 3-8

چغندر سوئیسی

چغندر سوئیسی

چغندر سوئیس یک گزینه سبز برگ خوب برای کسانی است که یا به دنبال کاهش مصرف آب خود هستند یا نیاز به این کار دارند. نه تنها به خشکی مقاوم است، بلکه در برابر سرما نیز مقاوم است. شاتوت شما ترجیح می‌دهد در مکانی با آفتاب کامل و خاک غنی و با زهکشی خوب رشد کند. سطح pH آن می‌تواند بین 6.0 تا 8.0 باشد.

هنگام کاشت، دقت کنید که بذرها دو اینچ از یکدیگر فاصله داشته باشند. نیاز آبی آن تقریباً یک تا 1 و نیم اینچ آب در هفته است. در صورت آبیاری دستی، حتماً گیاهان را خیس نکنید. شاخ و برگ مرطوب باعث ایجاد بیماری یا قارچ می‌شود، بنابراین به جای آن آب را در پایه گیاهان، زیر برگ‌ها قرار دهید.

به طور متوسط ​​حدود 50 تا 70 روز قبل از برداشت طول می‌کشد. زمان ایده آل برای کاشت از اوایل بهار تا اواسط تابستان است و دمای مطلوب خاک 50-85 درجه فارنهایت است. Bright Lights، Lucullus و Fordhook Giant همگی گزینه‌های عالی هستند، اگرچه اکثر گونه‌های شاتوت نسبت به خشکسالی بسیار مقاوم هستند.

مناطق سختی: 3-10

این مقاله توسط تیم تولید محتوای بازرگانی شورش(که شما می‌توانید از طریق صفحه انگور شرابی ارتباط بگیرید) ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن